Erik er lærer på innovasjonslinja. Han har jobbet i mediebransjen i over 20 år både med store TV-produksjoner og som utvikler innen digitale medier. Gjennom sin lange erfaring har han utviklet et bredt nettverk i mediebransjen.
Innen TV-produksjon har han jobbet med produksjoner som IDOL, Farmen, Autofil, Broom og massevis av andre store og små TV-produksjoner. Han har startet flere selskaper og jobbet nå strategisk med digitale medier for kunder som Coca-Cola, Norges Golforbund og flere andre selskaper. I tillegg til å gründe egne selskaper har han også starta opp Haugepodden, som har et mål om å være en gøyal informasjonskanal til nye elever før de starter på Haugetun.
Fritiden bruker Erik blant annet på å være pappa, drive med musikk, trene innebandy og squash og utvikle spennende gründerprosjekter.
Erik brenner for å overføre sin erfaring og kunnskap til elevene på linjen, og drømmer om at det skal komme knakende gode gründere, idéer og produkter ut fra Haugetun!