INNOVASJON OG MARKEDSFØRING - Haugetun Folkehøyskole

Innovasjon

For deg som vil bli mer kreativ og skapende.

img 1

Vil du smake på livet som gründer, utvikle egne prosjekter, lære om markedsføring og bli inspirert av norske og internasjonale suksesshistorier?

Faglig innhold

Dette gjør vi:

  • Jobber med Studentbedrift
  • Samarbeider med Ungt Entreprenørskap
  • Dykker ned i kunstig intelligens
  • Jobber med kreativitet
  • Utvikler egne og andres ideer
  • Trener på gjennomføringsevne
  • Lærer om markedsføring
  • Lærer å markedsføre våre egne ideer og produkter
  • Drar på bedriftsbesøk hvor vi møter gründere og selskaper som har lykkes og mislykkes
  • Lager prototyper av ideene/produktene våre
  • Tester trender og plattformer innen sosiale medier og markedsføring
  • Lærer å bruke annonseverktøyene som ligger i sosiale medier
  • Lærer metoder og strategier for innholdsutvikling synlighet i sosiale medier andre digitale kanaler
img 1

Lærer

På innovasjonslinja er det Erik som veileder og utvikler sammen med elevene. Erik er opptatt av at elevene skal øke sin gjennomføringsevne og få et innblikk i livet som gründer og markedsfører.

Erik har lang erfaring som TV-produsent, digital potet og gründer –  med et solid nettverk som utnyttes til fulle når det gjelder spennende bedriftsbesøk og inspirasjon.

Les mer om Erik.

img
Innovasjonslinja var heilt fantastisk, mange kreative morgener i klasserommet og veldig lærerike bedriftsbesøk i både inn- og utland. Eg har lært mykje om idé- og produktutvikling, og har fått eit nytt syn og nye erfaringer om det å starte ein bedrift.
Olav S. Tvedt
Mer info

Hvis du er interessert i, og nysgjerrig på, markedsføring er dette linja for deg. Har du en gründer i magen kommer du til å ha god nytte av å være i et miljø hvor du møter likesinnede å jobbe sammen med!

Etter et år på Innovasjon og Markedsføring har du mange muligheter. Mange går videre på markedsføring på BI eller Høyskolen Kristiania, noen går til entreprenørskap på en høyskole, noen starter for seg selv og noen begynner å jobbe i et markedsføringsbyrå.

Innovasjonslinja passer for alle, det er ingen krav til forhåndskunnskap, og dette er et skoleår du vil ha nytte av uansett hvilke fremtidsplaner du har.

Vi lever i en digital verden som både gir utfordringer og muligheter. Å være innovativ og kreativ blir en stadig viktigere og attraktiv egenskap for oss, og å kunne beherske sosiale medier på en profesjonell og god måte er høyt verdsatt i mange bransjer.

 

Pris

Det koster 137 000,- kr. å gå på innovasjonslinja.

Prisen inkluderer:

  • Innmeldingspenger for å sikre deg plassen din.
  • Dobbeltrom uten bad/dusj*.
  • Studieturer til California, USA og Stavanger.
  • Mat på skolen (4 måltider/dag).
  • Tilgang til Adobe-pakke (på fellesmaskiner) og alt utstyr.

Lån/stipend fra Lånekassen er på totalt 137 907,- kr.

*Du kan ønske deg et annet rom dersom du f.eks ønsker deg bad/dusj på rommet eller enkeltrom. Det medfører ekstra kostnader.

Alle linjeturer er selvfinansierte, noe som vil si at man får penger tilbake dersom totalprisen blir lavere enn det man har betalt inn til skolen. Dette betyr også at vi tar forbehold om økning av priser på linjeturer dersom endring i valutakurs, flypriser, priser på overnatting etc. skulle tilsi dette. Slike prisendringer har historisk vært sjeldne og vil i tilfelle bli kommunisert så raskt som mulig.

 

Søk nå!

Velkommen til et kreativt år!