KI, INNOVASJON OG MARKEDSFØRING - Haugetun Folkehøyskole

KI, innovasjon og markedsføring

Bli rustet for fremtiden din

For deg som:

…ønsker å lære om kunstig intelligens

…er interessert i innovasjon og prosjektutvikling

…ønsker å bli en bedre markedfører

Eller – en kombinasjon?

img

KI

Kunstig intelligens (KI) er teknologi som kan lære av data og erfaringer. KI gir muligheter, men også etiske spørsmål rundt tillit, personvern og samfunnets fremtid. Gjennom å lære om KI kan vi forstå dagens teknologi bedre og være med på å forme fremtiden. (Bilde: KI/Midjourney)
img

Innovasjon

Det er lite som slår følelsen av å skape sitt eget produkt eller sin egen tjeneste. Evnen til å løse utfordringer, ha god gjennomføringsevne og å være kreativitet er egenskaper du får bruk for uansett hva du skal jobbe med i fremtiden. (Bilde: KI/Midjourney)
img

Markedsføring

Hva selger et produkt? Hvilket budskap skal vi velge? Hvem skal vi selge til? Og hvordan kan vi bruke KI for å hjelpe oss med både strategi, og innhold? Verden trenger gode og fremoverlente markedsførere! (Bilde: KI/Midjourney)

Faglig innhold

Dette gjør vi:

  • Lærer om kunstig intelligens
  • Utvikler egne ideer og prosjekter
  • Samarbeider med Ungt Entreprenørskap
  • Jobber med gjennomføringsevne og  kreativitet
  • Lærer om markedsføring
  • Drar på bedriftsbesøk i Norge og utlandet.
  • Drar på inspirerende skoleturer i Asia (!) og Norge
img 1

Lærer

På KIIM er det Erik som veileder. Erik er opptatt av at elevene skal øke sin gjennomføringsevne og få et innblikk i teoretisk og praktisk bruk av KI, en smakebit på livet som gründer og eller markedsfører.

Erik har lang erfaring som TV-produsent, digital potet og gründer –  med et solid nettverk som utnyttes til fulle når det gjelder spennende bedriftsbesøk og inspirasjon.

Les mer om Erik.

img
Innovasjonslinja var heilt fantastisk, mange kreative morgener i klasserommet og veldig lærerike bedriftsbesøk i både inn- og utland. Eg har lært mykje om idé- og produktutvikling, og har fått eit nytt syn og nye erfaringer om det å starte ein bedrift.
Olav S. Tvedt
Mer info

KUNSTIG INTELLIGENS

Vi dykker ned i kunstig intelligens helt i starten av skoleåret. I første omgang det vi kaller generativ kunstig intelligens. Vi skal lære oss god prompting, vi skal lære oss god verktøy og bli i stand til å løse oppgaver med hjelp fra KI.

Vi skal jobbe med etikk og moral, og finne den naturlige plass for KI i skoleåret vårt.

INNOVASJON

Har du en gründer i magen kommer du til å ha god nytte av å være i et miljø hvor du møter likesinnede å jobbe sammen med! Hvis du ikke har en gründer i magen, men er interessert i å lære om kreativitet og gode måter å jobbe på; passer linja like godt!

MARKEDSFØRING

Fremtidens markedsfører må ha kunnskap om metoder og modeller, kunstig intelligens og ikke minst ha et sterkt innholdsfokus.

Vi jobber med forskjellige markedsføringsmetoder, lærer oss de viktigste annonseverktøyene (Meta, SnapChat, Google, TikTok), og blir kreative og løsningsorienterte.

Et år på denne linja gir mange muligheter. Mange går videre på markedsføring på BI eller Høyskolen Kristiania, noen går til entreprenørskap på en høyskole, noen starter for seg selv, noen går spesialisering innen KI, og noen begynner å jobbe i et markedsføringsbyrå.

Linja passer for alle, det er ingen krav til forhåndskunnskap, og dette er et skoleår du vil ha nytte av uansett hvilke fremtidsplaner du har.

Pris

Det koster 137 000,- kr. å gå på innovasjonslinja.

Prisen inkluderer:

  • Innmeldingspenger for å sikre deg plassen din.
  • Dobbeltrom uten bad/dusj*.
  • Studieturer til California, USA og Stavanger.
  • Mat på skolen (4 måltider/dag).
  • Tilgang til Adobe-pakke (på fellesmaskiner) og alt utstyr.

Lån/stipend fra Lånekassen er på totalt 137 907,- kr.

*Du kan ønske deg et annet rom dersom du f.eks ønsker deg bad/dusj på rommet eller enkeltrom. Det medfører ekstra kostnader.

Alle linjeturer er selvfinansierte, noe som vil si at man får penger tilbake dersom totalprisen blir lavere enn det man har betalt inn til skolen. Dette betyr også at vi tar forbehold om økning av priser på linjeturer dersom endring i valutakurs, flypriser, priser på overnatting etc. skulle tilsi dette. Slike prisendringer har historisk vært sjeldne og vil i tilfelle bli kommunisert så raskt som mulig.

 

Søk!

Velkommen til et fremtidsrettet år!